?

Log in

No account? Create an account
Previous Entry Share Next Entry
IT Академія SoftServe. Курси з Quality Control. Частина 3
vaop
Поки Softserve святкував 20-ту річницю компанії, ми вивчали MySQL та повторювали теми, пройдені за останні два місяці. На сьогодні було заплановано 2 тести – по MySQL та базовий. Реальність виявилась цікавішою. Як сказав Володя, «насправді тестів буде аж три, думаю, ви на мене не образитесь». Ні, ми зовсім не образились, і весело провели цей вечір.
Перший тест (Base knowledge) пішов більш-менш, другий (Scrum - eng) – також. Хоча результати могли бути й кращими. Недовчив плюс перехвилювався. А третій (Test design and technics - eng) – просто жесть. 25 зовсім непростих питань на англійській мові. У кінці я просто «поплив», думав, що від втоми погано розумію англійську мову, але останні питання клікав у такому тумані, що вже й українські слова перестав сприймати :)
Давно не відчував такого виснаження. Щось приблизно як їхати на велосипеді 100+ кілометрів і взяти з собою мало їжі. Здається, є такий термін «углеводное голодание». Щось подібне відчув я сьогодні.
Сподобалось, що зразу видно результати тестів, а також можна переглянути свої неправильні відповіді.
Великою несподіванкою для всіх нас став той факт, що вже практично завершилась теоретична складова курсів. На початку навчання була озвучена тривалість 2 місяці. По програмі було видно, що встигнути нереально. Однак нам майже вдалось вписатись у ці рамки. Хоч на lms і лишаються нерозглянуті теми, ми їх пропускаємо (див. нижче), і будемо робити спільну задачу (яку саме – скажуть завтра) та представляти фінальну презентацію.
Хоч я і не є штатним критиком у групі IF-031.MQC, але спробую трохи оцінити організацію навчального процесу.
1. Були окремі косяки у презентаціях, траплялись баги в тестах («курсанти-тестери знайшли баги в тестах на курсах по тестуванню»), різне трактування термінів (у девелоперів та тестерів може бути відмінне розуміння валідації, а визначення термінів «баг», «дефект», «помилка» і т.п. в ISTQB та інших джерелах – це взагалі повна філософія) і ще певні нюанси.
Але навчання в ІТ настільки гнучке, вимоги та програми міняються настільки стрімко, що просто немає часу «відшліфовувати» матеріали. Кожна наступна група буде вчитись вже трохи інакше.
2. Чергова відмінність від класичної освіти, яку я лише через два місяці спромігся сформулювати. Якщо у класичному вузі дають тему, то схема подальшої роботи чемного студента досить проста. Потрібно дома витратити декілька годин на вивчення цієї теми, після чого можна писати контрольну і отримувати свою заслужену п’ятірку. На курсах ситуація інакша – чим більше ти будеш заглиблюватись в тему, тим більше питань буде виникати, і тим більше будеш розуміти, як багато ти ще не знаєш. Деколи це навіть заважає :)
3. Прийшло усвідомлення того, що попасти на роботу в АйТі-компанію – це автоматично стати вічним студентом. Доведеться постійно вчитись. І ніколи не прийде відчуття «я все знаю і розумію». Можливо, орієнтиром має стати відчуття «я знаю стільки, що можу забезпечити потрібний рівень якості». А може щось інше.
4. Круто, коли викладач не лише дає студентам «свій» матеріал, а й налагоджує їхнє спілкування таким чином, що один падаван, знаючи щось корисне, вчить цьому інших падаванів. Наша група у цьому відношенні виявилась дуже класною.
5. Повторю те, що читав в блозі у Володі та неодноразово чув від знайомих айтішників. Поступово ПЗ переходить з наших комп’ютерів у «хмари». У навчанні також все більше дій ми виконуємо у браузері, а не у встановленому додатку.
Ось такий проміжний підсумок. Далі буде.

P.S. Поправляю сам себе. Вчора неправильно зрозумів про кінець теоретичної частини - нас ще чекають теми про UI та Selenium. Це хороша новина, бо теми цікаві і корисні. Отримали практичне завдання, спільно "естімейтили" 22 юзер-сторі, завтра будемо їх ділити між собою. Потім протягом 2 тижнів будемо писати тест-кейси, баг-репорти, а в кінці перевіряти їх за "пофіксеною" версію додатку. Ось тепер можна вважати проміжні підсумки завершеними.
Tags:

  • 1
То все коржики були, а тепер справжнє масло з варенням буде )))

>визначення термінів «баг», «дефект», «помилка» і т.п. в ISTQB та інших джерелах – це взагалі повна філософія
Дуже часто "баг" - це і не бг зовсім, а фіча ;)

ой, це точно. чим далі в ліс - тим товстіші партизани :)
ми в п"ятницю захистились, треба зібратись з думками і написати підсумковий пост про навчання.

Таки треба підсумковий про навчання.
А потім, сподіваюся, ввідний уже про роботу :)

  • 1